Tzatziky ! Kali orexi!


De cand am gustat prima data o Shaorma, in facultate, am fost innebunita dupa acest sos cu origini grecesti. Se poate servi cu o gramada de feluri de mancare, asa ca va spun cum facem noi un sos Tzatziky. Cand am fost in Grecia am cumparat niste condimente pentru acest sos, dar de aceasta data nu le-am folosit pentru ca nu toata lumea dispune de ele, si am zis ca sa fie o reteta simpla si accesibila.

Ingrediente:
  • 1 bucata castravete proaspat (250 grame)
  • ½ lingurita piper
  • ½ lingurita rasa de sare pentru castravete
  • 70 grame iaurt
  • 100 grame smantana
  • Zeama de la ½ lamaie
  • 1 caciulie de usturioi pisat
  • 1 legatura marar proaspat /  o lingura zdravana de marar uscat
Mod de preparare:


Curatam castravetele de coaja si il dam prin razatoarea mica, punem sare peste el si lasam sarea sa scoata toata apa, apoi il stoarcem, punem peste el usturoiul pisat,  piperul, mararul, iaurtul si smantana, zeama de lamaie si le amestecam bine - bine.


Trebuie musai sa il tinem apoi vreo 30 minute la frigider ca sa se intrepatrunda toate aromele si e numai bun de servit.


Kali orexi! 
Adica:
Pofta buna!:)



Instagram