Placinte cu branza, marar si ceapa verde - ca la buni


Cand eram mici mergeam la buni la tara, in Jac, Jud. Salaj si ne facea niste placinte asa de bune...
Si acuma daca ma gandesc la zilele acelea cand colindam desculti curtea in lung si in lat cu o bucata de placinta in mana, le simt mirosul imbietor...Lumea parea asa de simpla atunci si toate erau grozave daca ne lua buni in brate si ne povestea cate in luna si in stele...
Cu toate ca buni nu mai este de mult printre noi, Dumnezeu sa o odihneasca! am pastrat reteta ei de placintele gustoase si pline de amintiri frumoase! Niciodata nu o sa aiba acelasi gust ca si cele mancate in curte pe banca..:) 

Ingrediente:
Pentru aluat:
  • 1 kg faina
  • 1cub si ½ de drojdie proaspata
  • 1 lingura rasa de sare
  • 1 lingurita de zahar
  • Apa calduta
Pentru umplutura:
  • 450 gr telemea sarata
  • 1 legatura de ceapa verde
  • 1legatura de marar
  • Ulei pentru prajit
 Mod de preparare:
 Erau un adevarat deliciu si de fapt si acum pentru mine reprezinta emblema unor amintiri fantastice de cand eram mica. Sa va spun cum sa le preparati!
Pentru aluat: se pune faina intr-un castron mare, se faca o gaura in mijloc unde punem drojdia, zaharul si putina apa calduta, lasa sa se umfle drojdia, adaugam sarea si apa calduta cate putin in timp ce framantam aluatul. Cand nu se mai lipeste de castron, il acoperim si il lasam intr-un loc calduros pana dospeste, cam 1h -1h 20’, depinde cat de cald e in locul unde il tineti.





 In timp ce aluatul dospeste, sa facem umplutura, care e simpla.


 Am sfarmat telemeaua si am framantat-o, am tocat ceapa si mararul si le-am adaugat peste branza. Le-am amestecat bine si m-am apucat de formarea placintelor.


Aluatul dospit se imparte in bucati egale. 



Pe blatul de lucru se presara faina, se ia o bucata de aluat, se intinde cu sicitoarea un disc  nu foarte subtire, se adauga 1 lingura si jumatate de umplutura, se inchide discul cu pliuri unul peste celalalt si se   intinde inca o data cu sicitoarea.





Placinta se pune intr-o tigaie cu ulei incins si se lasa pana se rumeneste pe ambele parti.




  Eu am facut si cu branza simpla si cu umplutura cu ceapa si marar.  Bunica mai facea si cu mere rase, cu varza calita, cu dulceata de prune. Oricare ar fi combinatia o sa reuseasca sa va innebuneasca papilele gustative!:)
Pofta buna!



Instagram