Ciorba de fasole verde (pastai)

 
Bunica făcea o ciorbă de păstăi aită (de la usturoi= ai (în unele zone se foloseşte termenul ), aşa ii zicea! Am făcut şi eu căci aveam în congelator nişte păstăi în pungă şi a fost musai să adaug nişte usturoi! Miam..
Ingrediente:
  • 400-450 grame de costita de porc
  • 2 morcovi
  • o bucata de telina
  • 3-4 linguri de bulion
  • 4-5 catei de usturoi
  • patrunjel
  • piper
  • 1/2 lingurita de boia dulce
  • sare (eu am folosit sare de mare de la Cora, semigrunjoasa)
Mod de preparare:

Spalam costita si o taiem in bucati si o punem in apa la fiert, spumam de cate ori este nevoie.

Curatam morcovii si telina.


Tocam marunt morcovii. Dupa cum ati observat pana acum, telina de obicei o pun fara sa o toc pentru ca dupa ce e fiarta o scot afara. 

Cand s-au fiert costitele pe jumatate adaug si legumele, iar costitele le scoatem afara,  luam carnita de pe ele si o punem  inapoi in oala.


 Adaugam apoi si pastaii in oala, nu i-am lasat foarte mult pentru ca inainte sa ii bag in congeator i-am fiert pe jumatate. Daca faceti ciorbita cu pastai proaspeti ii puneti deodata cu morcovii si telina.


Le lasa sa fiarba!

Adaugam bulionul, in cazul meu un fel de bulion cu zarzavaturi.



Si cand sunt fierte si legumele adaugam: sarea, piperul, 1/2 lingurita de boia dulce, si pisam usturoiul. (pe care puteti sa il puneti in orice cantitate doriti)



 Pofta buna!
 Se serveste cu ardei iuti ca focul! Ca in Ardeal...:)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Instagram