Gogosi pufoase potrivite pentru asteptarea Craciunului


 De multa vreme de cand, am papat prima data in Timisoara, gogosi umplute, la Gogoasa Infuriata, am zis ca trebuie sa gasesc reteta ca sa fac acasa. Nu de alta, dar nu prea am incredere eu in comercianti, cu toate ca erau gogosile cele mai bune din Complexul Studentesc.:)
Asadar, iata-ma dupa atata vreme, gatind gogosile perfecte ( pentru mine ), umplute cu budinca de ciocolata neagra, si ninse cu mullllt zahar pudra, langa un pahar cu lapte, reprezinta cel mai bun mod de a astepta iarna...
Voi cum asteptati zapada?

Ingrediente:
  • 300 ml lapte
  • 4 linguri zahar
  • 1cub de drojdie
  • 2 galbenusuri de ou
  • 1 fiola esenta de vanilie 
  • 1 praf de sare
  • 50 gr de unt (sa fie la temperatura camerei)
  • 700 - 750 gr faina
  • 700 - 800 ml ulei pt prajit
  • zahar pudra
  • umplutura ( la alegere, eu am facut o budinca de ciocolata neagra, dar merge si cu o crema de ciocolata, cu orice fel de dulceata, etc)

Mod de preparare:

Incalzeste putin laptele, trebuie sa fie asa potrivit de cald, cam cum ti-ar place sa il bei, ( musai sa nu fie fierbinte ). Laptele cald se amesteca intr-un bol mare cu zaharul si cu cubuletul de drojdie. cu ajutorul unui tel se amesteca bine. Peste aceasta compozitie se adauga galbenusurile, esenta de vanilie si sarea. Amestecati in continuare bine cu telul.


Untul care trebuie sa fie la temperatura camerei ( scoate-l afara din frigider cu 2-3 ore inainte), se adauga peste compozitia formata anterior si se amesteca de cateva ori, pana cand untul se imprastie. Treptat adaugati faina, amestecand pentru inceput cu o lingura, pe urma incepeti sa framantati cu mana pana cand obtineti un aluat care nu se lipeste de maini si e elastic. Se pune intr-un loc cald la dospit pentru o ora.


In timp ce aluatul dospeste, se taie dintr-o coala de hartie de copt 30 patratele, aproximativ cat palma, (10x10cm). Dupa ce aluatul a dospit, se imparte in 30 bucati, si se formeaza mingiute mici, pe care le puneti pe hartiutele taiate anterior din hartia de copt. Le lasati inca o ora pe hartiuta de copt, sa dospeasca, acoperite cu un prosop. O sa arate ca si in poza de mai jos. Nu puneti mana pe ele, le luati cu tot cu hartiuta de copt si le puneti intr-o tigaie cu ulei incins.
Intoarceti hartiuta cu gogoasa direct in oala, astfel ele vor ramane pufoase si moi. Focul sa fie mediu. Atentie, pentru ca se prajesc destul de repede.




Dupa ce s-au racit, le-am umplut cu budinca de ciocolata neagra si le-am "nins" cu zahar pudra.
Acum trebuie doar sa vina Craciunul....
Pofta buna dragii mei!




Instagram