Croissant



Intotdeauna am fost fascinata de croissante, straturi peste straturi care invelesc ciocolata ce desavarseste intreg gustul..! Si de la fascinatie pana la punere in practica a trecut destul timp,..asa ca a fost timpul sa ma pun pe treaba!:) Vazut si facut!
Am gasit multe retete de croissante si combinatii, dar asta a fost cea care m-a inspirat! Sper sa va inspire si pe voi, caci nimic nu se compara cu un mic dejun cu croissante cu ciocolata si un pahar de lapte. 
Bon apetit dragii mei!
Ingrediente:
Pentru aluat:
  • 600-700 gr de faina
  • 1 plic de drojdie uscata
  • 50 gr de zahar
  • 1  lingurita rasa de sare
  • 300 ml lapte la temperatura camerei
  • 2 linguri de unt, taiate in bucati 
Pentru patratul de unt:
  • 340 gr de unt taiate in bucati
  • 2 linguri de faina
Alte ingrediente necesare:
  • crema de ciocolata/ ciocolata taiata  bucatele mici mici
  • 1 ou pentru uns

Mod de preparare:


Se pune din totalul de faina 50 grame deoparte pentru intins aluatul. Ingredientele uscate se amesteca toate intr-un bol. Separat in alt bol se pune laptele si se toarna in ploaie ingredientele uscate, se mixeaza aproximativ 4 minute.  

 Adaugati si untul treptat ca sa obtineti o compozitie omogena. La sfarsit trebuie sa obtineti un aluat putin lipicios, dar ar trebuii sa formeze o minge pufoasa si elastica. Daca mai e nevoie adaugati cate o lingura de faina treptat. Cand aluatul nu se mai lipeste de marginile bolului, impachetati-l intr-o folie de plastic si il tineti la frigider pentru o ora.







 Cand aluatul din frigider "implineste" 20 minute puneti cele 340 gr de unt taiate bucati pe o folie de plastic intinsa pe blatul de lucru si presarati deasupra cele 2 linguri de faina. Cu ajutorul unei linguri de lenm sau cu o spatula amestecati bine. Acoperiti untul cu inca o folie de plastic, eu nu am rupt-o de pe sul pe prima, ca sa am o parte inchisa, si sa nu iasa afara untul :). 
Deci acoperiti cu inca o folie de plastic si cu ajutorul unei sicitoare formati un patrat cu latura de 18-20cm. Eu am avut un liniar cu care am masurat, ca sa am dimensiunile aproximative.:) Patratul de unt se pune la frigider pentru 30 minute. Numai bine atunci cand scoateti aluatul scoateti si patratul de unt.

Dupa ce si untul si aluatul au stat timpul necesar la frigider se scot pe blatul de lucru.
Presarati faina, puneti aluatul, faina si  intindeti o un patrat cu latura de aproximativ 30 cm. Peste care puneti  patratul de unt ca in poza. Inchideti patratul de aluat peste cel de unt .
Inchideti partile de aluat ca sa ramana sigilat untul inauntru, acum incet intindeti la loc un patrat cu latura de aproximativ 30 cm. Incepeti procesul de impachetare a aluatului:
  • de la stanga la dreapta se impatura 1/3 din aluat.(*vezi poze)
  • de la dreapta spre stanga se impatura cealalta treime din aluat (*vezi poze)



Se intoarce aluatul precum in poza  si se mai impacheteaza inca o data in acelasi mod, de la stanga la dreapta prima data, apoi de la dreapta la stanga, cate o treime din aluat. Se impacheteaza in folie de plastic si se pune la frigider pentru 1 ora. ( in reteta initiala scria 2 ore, eu nu am avut atata radbare, si m-am apucat tare tarziu de el, dar daca aveti timp, lasati 2 ore).
Dupa ce si-a ispasit timpul in frigider , il puneti pe o suprafata cu faina il  intindeti iarasi intr-un patrat cu latura de 30 cm, si il impaturati ca inainte. (*vezi mai sus) Il mai lasati la frigider 1 ora. (sau 2 ore daca pe cel anterior l-ati lasat 2 ore)
Dupa inca atata timp petrecut in frigider aluatul nostru e numai bun pentru ce urmeaza :)
Impartiti aluatul in 2 parti, asta daca nu cumva aveti un blat de lucru mult mai mare decat al meu ca sa il puteti intinde pe tot deodata, si un cuptor cu doua tavi ca sa nu stea aluatul in caldura.
Il intindeti cat vreti voi de gros, eu l-am intins intr-o foaie groasa de 1,5 cm cam asa, pe care dupa ce l-am taiat in fasii si apoi triunghiuri am mai intins coltul de jos al triunghiului ca sa il pot infasura mai mult pe croissant.( asa ciocolata nu are sanse sa iasa afara)
Dupa ce le-ati umplut cu ciocolata , cam o lingurita am pus in fiecare, incepem cu baza triunghiului si infasuram spre coltul lung al triunghiului. Se pun intr-o tava cu hartie de copt, si se ung cu ou batut foarte putin, daca il bateti prea tare o sa curga de pe croissant si se arde pe tava. 

La cuptorul preincalzit, cam  40-50 minute la foc mediu, pana cand se rumenesc bine. 
Eu le-am scos din cuptor si le-am acoperit cu un prosop curat pana dimineata.
Aseara erau crocante deasupra si in interior moi.Dar fiindca era prea tarziu aseara sa mai mananc, am gustat si dimineata le-am savurat cu un pahar de lapte cald.
Sper sa va inspire si pe voi!





Instagram