Tort cu capsuni, frisca, biscuiti Oreo



Dupa cum am zis luni se Sf. Constantin si Elena, i-am facut sotului mei drag un tort, am promis ca o sa pun reteta asadar, aici e!:)
Ingrediente:
Pentru Blat:
  • 4 oua
  • 8 linguri de zahar
  • 8 linguri de faina
  • 8 linguri de ulei
  • 1 plic zahar vanilat
  • 1/2 sticluta esenta de rom
  • 1/2 sticluta fiola de vanilie
  • 1/2 lingurita praf de cop
  • 2 linguri cacao
  • unt pt uns tava
Pentru umplutura:
  • 1 plic crema vanilie Dr. Oetker
  • 1 pachet de biscuiti Oreo
  • 200 ml lapte
  • 300 gr de capsuni proapeti
  • 1 plic zahar vanilat
Pentru decor:

  • o cutiuta mica de frisca
  • capsuni
  • bilute decorative
  • orice doriti voi sa puneti pe el 

Mod de preparare:

Blatul: Se separa ouale, albusurile se bat spuma cu zaharul, si cand ati terminat de incorporat zaharul adaugati esenta de rom.Galbenusurile se amesteca cu uleiul pana obtineti o pasta peste care se adauga 1 plic de zahar vanilat si esenta de vanilie. Faina se amesteca cu praful de copt.
Peste spuma de albusuri se adauga galbenusurile, si se amesteca cu un tel in forma de para de jos in sus, ca sa ramana blatul aerat si sa creasca. Dupa ce ati incorporat galbenusurile urmeaza faina cu praful de copt, la fel se amesteca cu telul in forma de para.
Separat se amesteca 2 linguri de cacao cu 2 linguri de apa rece ana cand se omogenizeaza.
Blatul se imparte in doua parti egale si una din parti se amesteca cu cacao.
Se pune fiecare blat in cate o punga careia ii facem cate o taietura ca sa obtinem un pos ca in poza.
Se unge tava cu unt si se tapeteaza cu faina.
Eu cand am pus in tava blatul din pungi am facut in felul urmator: am pus o linie de doua degete de blat de vanilie si una de blat de cacao si am tot alternat asa pana cand am terminat compozitia de blat.


Am bagat blatul in cuptorul preincalzit, la foc mediu pana cand a trecut testul scobitorii.
Capsunii se spala si se taie feliute.
Blatul se lasa la racit.

Crema am amestecat-o doar cu 200 ml de lapte, cu 50 ml mai putin decat scrie pe plic pentru ca am vrut sa iasa mai "teapana" :)
Deci plicul de crema amestecam cu 200 ml de lapte si cu un plic de zahar vanilat. Biscutii Oreo ii sfarmam cu mana si ii punem in crema. Amestecati cu o lingura sau cu mixerul cum vreti voi.
Dupa ce blatul s-a racit, il insiropam bine cu un sirop facut inainte din apa, zahar si esenta de rom si racit ulterior.
Se pun deoparte 2 linguri pline de crema. Primul blat se insiropeaza, se pune crema, capsunii  si iar crema. 

Se pune a doua parte din blat se insiropeaza si aceasta, se acopera cu crema pusa deoparte.
Se mixeaza si frisca si se acopera tortul cu el. Se decoreaza dupa cum doriti voi!




Pofta buna dragii mei!


Instagram