Ciorba de burta cu afumatura



O ciorba de burta facuta de Alex, sotul meu!:)
Si-a propus sa faca o super ciorba weekendul trecut si se pare ca eu m-am ales cu o super ciorba si un super sotior! Lucky me..;)

Ingrediente:

  • 1 kg burta de vita prefiarta
  • 200 ml lapte
  • 450 gr smantana 12%grasime
  • 1 bucata afumatura
  • 4 morcovi
  • 2 bucati de pastarnac
  • 2 linguride ulei
  • 3-4 lnguri de faina
  • sare
  • piper
  • 2-3 foi de dafin
  • 2 caciulii de usturoi (eu am avut de acelea mici de la piata)
  • o mana de orez

Mod de preparare:

Se pun in uleiul incins morcovii si pastarnacul , pe care in prealabil ii dati prin razatoare. Se lasa pana cand se inmoaie morcovii si pastarnacul, se adauga afumatura si apa cat sa o acopere. Cam 1/3 din volumul vasului in care gatiti.
Se lasa cam 20-30 minute pe foc mic spre mediu.
Se adauga foile de dafin, burta prefiarta, orezul spalat si scurs de apa, sarea si piperul. Afumatura se scoate afara (daca e cu os), se ia carnita de pe os si se pune inapoi in oala.
Cand burta e aproape fiarta separat se amesteca treptat faina cu  smantana, si cand ati terminat de incorporat faina adaugat incet laptele la temperatura camerei. Se adauga apoi ciorba din oala ca se incalzeasca. Cand are aproximativ temperatura ciorbei se adauga in oala amestecand.
Se lasa sa fiarba de tot si burta si se adauga usturoiul pisat. 
Se serveste cu ardei iute.
Pofta buna!
Ps. Asta e reteta lui Alex!:P






Instagram