Friptura de porc cu usturoi




Duminica ce a trecut am fac o fripturica de porc, dar nu orice friptura de porc, una cu muult usturoi, asta pentru ca la noi in casa se consuma usturoi in "cantitati industriale", si eu si Alex suntem mari fani, asa ca de fiecare data cand avem ocazia il consumam.
Bineinteles ca am servit-o cu mujdei de usturoi!:))
Ingrediente:
  • 500-600 gr de pulpa de porc 
  • 60-70 ml de bulion
  • 100 ml vin
  • busuioc
  • oregano
  • piper
  • sare
  • boia dulce
  • praf de chilli
  • ulei de masline
  • 2-3 catei de usturoi

Mod de preparare:

Spalati carnea si uscati-o cu niste prosoape absorbante de bucatarie. Ungeti carnea cu ulei de masline si puneti toate condimentele pe ea mai putin usturoiul si bulionul.
Noi am lasat-o o  noapte  in frigider cu condimente, dar si daca o lasati 30 minute e bine, cu cat o lasati mai mult se intrepatrund aromele mult mai fain.
Scoateti carnea din frigider si lasati-o sa ajunga la temperatura de 36-37 grade. Nu o puneti direct din frigider in cuptorul cald.
Dupa ce ati rezolvat treaba cu temperatura, introduceti carnita  la foc mic in cuptorul preincalzit.
Daca o lasati sa se faca la foc mic ea o sa fie frageda si nu se va rumeni pe dinafara inainte sa fie coapta pe dinauntru. 
O sa simtiti ca incepe sa miroasa demential si atunci sa faceti un amestec din usturoiul maruntit, bulion si vin si il turnati peste carnita, va forma o crusta superba si o sa aiba o culoae perfecta.
Noi am servit-o cu piuree de cartofi si mujdei de usturoi dupa cum spuneam mai sus...!
Va pup!
Pofta buna sa aveti!






Instagram