Ciorba de fasole uscata





Ciorba de fasole cu afumatura, imi aduc aminte cu drag de ciorba bunicii mele, aveam impresia ca e o masa atat de deosebita ...
Aceasta e o varianta mai light.

Ingrediente:
  • 400 gr de fasole uscata (pestrita)
  • 2-3 morcovi
  • o bucata de telina
  • 2 foi de dafin
  • o bucata de afumatura
  • 200 ml bulion
  • o legatura de patrunjel
  • piper
  • sare
Mod de preparare:

    De preferat e sa punem fasolea cu o seara inainte in apa, astfel ea se va umfla si va fierbe mult mai repede. Eu nu am facut asta si am stat cateva ore pana cand a fiert fasolea.
Se pune fasolea in apa, doar cat sa o acopere 2-3 degete! Eu am aruncat apa de pe fasole de 2 ori si am adaugat de fiecare data peste fasole apa fierbinte ca sa fiarba in continuare. Dupa ce am aruncat apa si a 2-a oara, am pus apa 3/4 din oala, am adaugat afumatura, telina taiata bucati mari, si morcovii taiati rondele pentru un aspect mai rustic, dar si din cauza faptului ca nu am vrut sa fiarba mult mai repede decat fasolea.Adaugam acum si foile de dafin.
    Dupa ce fasolea a fiert aproape de tot, adaugam bulionul, piperul, sarea.
Carnita o scoatem afara, daca aveti ciolan cu os cum am avut si eu si se ia carnita de pe el taind-o in bucati mici si se adauga din nou in ciorba. Se mai lasa cam 5-10 minute si se adauga si patrunjelul.
    Noi am servit-o rustic si musai am taiat o ceapa am pus sare, ulei si otet, iar ciorba asta a fost o delicatesa
Pofta buna!




Instagram