Amandine cu crema fina de ciocolata


Intotdeauna am vrut sa fac prajitura asta cu ciocolata multa, cu sirop din belsug si acum am reusit. Daca va plac prajiturile cu ciocolata, cu siguranta pe asta o sa o indragiti. 

Ingrediente:

Pentru blat: (pentru o tava de 30/40)
  • 8 oua
  • 200 gr de zahar
  • 70 ml apa
  • 40 gr de cacao
  • 9 linguri de faina
  • 1+1/2 lingurita de praf de copt
  • 3 linguri de ulei
Pentru Crema:
  • 300 ml frisca
  • 300 gr de ciocolata
Daca vreti sa faceti mai multa crema, folositi cantitati egale de frisca si de ciocolata! (400 frisca-400 ciocolata s.a.m.d.)

Pentru sirop:
  • 500 ml apa
  • 190 gr zahar (sau mai mult daca va place mai dulce)
  • 2 plicuri de cappuccino 
  • 2/3 esenta rom (dintr-o sticluta)
Mod de preparare:

Blatul:
Se separa ouale, galbenusurile se amesteca cu uleiul, albusurile se bat spuma, apoi se incorporeaza treptat zaharul. Separat faina se amesteca cu praful de cop si cacao.
Cand spuma de albusuri e tare si ati terminat de pus tot zaharul, puneti peste ea apa, galbenusurile si faina.

Folositi un tel in forma de para amestecand usor de jos in sus. Asezati compozitia intr-o tava in care ati pus in prealabil foaie de copt. Puneti in cuptorul preincalzit pana cand trece testul scobitorii.
Dupa ce blatul e copt, il scoateti din cuptor si il taiati in 2, astfel incat sa aveti 2 straturi la prajitura.

Se lasa sa se raceasca.

Siropul:
Se pune apa la incalzit impreuna cu zaharul si plicurile de cappuccino, se lasa pana cand se topeste complet zaharul, apoi se opreste focul si se adauga esenta de rom. Se lasa sa se raceasca.

Crema:
Se pune frisca lichida intr-o craticioara mica pe foc si se lasa pana cand incepe sa fiarba. Intr-un castron punem ciocolata taiata bucati mici, iar peste ea punem frisca fierbinte. Lasam asa fara sa amestecam 1 minut, apoi cu un tel para, amestecam energic. O lasam sa se raceasca si o punem la frigider pentru 30 min-1 h. Eu nu am am avut rabdare sa o las mai mult de 30-40 minute. Dupa ce o scoateti de la frigider, mixati pe putere maxima cu ajutorul mixerului. Daca nu vi se pare ca e suficient de aerata/pufoasa, adaugati 100-200 ml frisca batuta.

 Prima parte din blat, o punem pe un suport, il insiropam bine de tot  si apoi adaugam crema. Eu am lasat 3-4 linguri de crema deoparte pentru decorul final.
Dupa ce punem crema pe blat, adaugam cealalta jumatate de blat, si o insiropam.. Punem prajitura la figider cam 30 minute. Eu am pus-o rapid la congelator pentru 15 minute.


Dupa ce scoateti prajitura de la frigider taiati-o in patratele cat de cat egale treceti la decorare dupa bunul plac al inimii.

Daca vreti puteti sa puneti o parte din crema si deasupra pe prajitura, sau sa imprastiati niste ciocolata topita, etc. (suprafata careo vedeti trasata,de fapt e pe ici colo taiata cu un cutit,pentru ca siropul sa intre mai bine in blat).




Pofta buna!









Instagram