Piept de pui cu sos de soia, lamaie si susan- Reteta Asiatica

 
Trebuie sa incep sa schimb clasicul meniu de ciorbe si tocanite, asa ca mi-am promis, sa incerc sa apelez la retete, meniuri diferite fata de bucataria traditionala,...pe care nu am sa o abandonez, doar ca sunt curioasa sa incerc retete de peste mari si tari..:) Asta e prima dintre ele, imi pare rau ca nu retin unde am gasit-o, dar cu siguranta in una din lungile "googăleli"!  :)

Ingrediente:
  • 500 grame de piept de pui
  • 1 ceapa mica
  • 2 linguri de ulei
  • 2 lingurite de ghimbir macinat (am folosit de la Kotany e chiar super aromat)
  • coaja de la 1/2  lamaie
  • zeama de la 1/2 lamaie
  • 60 ml supa de pui (eu am pus apa la fiert si am pus 1 lingura rasa de vegeta si am lasat la racit)
  • 2 linguri de vin alb
  • 3 linguri de sos de soia (eu am gasit la Kaufland)
  • 50 grame de seminte de susan

Mod de preparare:


 Pieptul de pui il taiem fasii ca in poza. Se pune sare peste el si putin sos de soia, se amesteca sa ajunga sarea si sosul peste toate bucatile de carnita si se lasa la marinat in frigider 30 minute.


 Intr-o tigaie se pune ulei la incins, se pune ceapa tocata marunt, ghimbirul, coaja de lamaie si piper, amestecand continuu pe foc mare ~1minut. Se pune supa de pui (falsa in cazul meu), vinul, restul de sos de soia, si se lasa la fiert, amestecand tot la foc mare, pana cand scade sosul. Inainte de a oprii focul cu 4-5 minute se adauga zeama de lamaie. Oprim focul si apoi  adaugam semintele de susan. 


Noi l-am servit cu garnitura de cus-cus. In reteta pe care o gasisem pe net scria sa se foloseasca coaja si zeama de la o lamaie intreaga, dar dupa ce am facut reteta noua ni s-a parut mult prea multa lamaie, de asta am recomandat sa folositi 1/2 lamaie.


 Pofta Buna!








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Instagram