Pastă de zahăr

 



 O pasta ce puteti sa o folositi pentru torturi, puteti sa faceti fel si fel de decoratiuni din ea,..etc Imaginatie sa aveti si restul vine de la sine!:)) Aceasta reteta am cautat-o multa vreme pe internet, si adevarul e ca am combinat mai multe idei pe care le-am gasit prin retete, vroiam sa iasa pasta bine si sa nu am surprize, asa ca am adaugat uleiul de floarea soarelui, esenta de lamaie, esenta de vanilie si am pus unt in loc de margarina cum gasisem eu reteta,...Aaa si am folosit mai mult zahar pudra, dar acolo nu e lege scrisa ca atata trebuie, depinde cat intra cand framantati pasta!:) Intrebari? Lasa un comentariu mai jos...!



Ingrediente:
  • 1,5 -2kg zahar pudra (cat intra)
  • 2 linguri miere
  • 1 lingura gelatina
  • 6 linguri apa
  • 1 lingura unt
  • Ulei (eu am pus de floarea soarelui )
  • Esenta de lamaie
  • Esenta de vanilie
  • 2 lingurite de amidon alimentar
Mod de preparare:
Gelatina se amesteca putin cu apa  si se pune pe baie de abur, cand e calduta se adauga untul si mierea si se amesteca pana cand se dizolva si se omogenizeaza. Nu trebuie lasata sa fiarba, sa fie doar calduta.
Intr-un castron se pun cam 300-400 gr de zahar pudra, amidonul alimentar si se adauga lichidul cu gelatina de pe abur. Pentru inceput se amesteca usor cu o lingura si se mai adauga zahar cate putin pana devine o pasta groasa.
Se scoate pe masa si se incorporeaza zaharul pana obtineti o pasta potrivita ca densitate pentru a putea fi modelata. Daca devine prea sfarmicioasa adaugati zahar pana cand considerati ca are textura pastei din poza de mai jos.In poza am pus degetul in pasta ca sa va dati seama cam cum arata la final.

Eu am impachetat-o in folie si am pus-o la frigider. Pana a doua zi cand am facut tortul ce urma sa il imbrac cu aceasta pasta.


Inainte de a folosi pasta de la frigider se scoate cu 2 ore inainte si se framanta cu mainile umezite.
Se intinde cu o sicitoare si se imbraca torturi, sau se formeaza floricele sau alte decoratiuni Daca doriti sa faceti decoratiuni din ea, le formati si le lasati cateva ore la frigider ca sa se intareasca.
Se poate colora cu coloranti care se adauga in pasta atunci cand doriti sa o folositi. In rest sta mult si bine in frigider fara sa aiba nici o problema.
Va pun si o poza cu tortul de ziua mea pe care l-am imbracat cu aceasta pasta.
Cu oaceasta ocazie ii multumesc surorii mele, Alina pentru munca depusa cu acest tort si pentru ca e alaturi de mine tot timpul!:*

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Instagram