Ciorba de cartofi cu tarhon si smantana

Asta pot sa zic ca e preferata mea, optez pentru ea in orice moment si in orice zi. Secretul? Tarhonul, ii da o aroma minunata, se zice ca tarhonul imbogateste gustul mancarurilor fara a mai fii nevoie de sare, iar aceasta proprietata se datoreaza nu atat uleiurilor eterice aflate in proportie de 1% in frunzele de tarhon, ci sarurilor minerale de sodiu si potasiu aflate in cantitate mare in planta.


Ingrediente:
  • 400 gr cartofi
  • 1/2 telina
  • 1 ceapa
  • 3-4 morcovi
  • afumatura (sau carne cruda)
  • 400 ml smantana
  • 1 galbenus
  • 3/4 cana de orez
  • 1 legatura patrunjel (sau uscat daca nu aveti)
  • tarhon (4 linguri)
  • sare
  • piper
Mod de preparare:
Se curata si se taie zarzavaturile: morcovii si ceapa marunt, telina eu o tai bucati mai mari si o crestez pentru ca nu imi place sa o simt in ciorba ,decat aroma ei imi place, dar daca nu aveti nimic impotriva  puteti sa o taiati marunt si telina. :) Le-am pus la fiert si le-am lasat pana cand au facut putina spuma deasupra pe care am luat-o. Pana cand s-a intamplat asta m-am ocupat de cartofi sa ii tai cubulete si sa ii pun in apa. 
Afumatura am spalat-o bine-bine  si dupa ce am luat spuma am pus-o in oala. Am lasat totul sa fiarba.

Am ales orezul, l-am spalat in cateva ape si l-am pus la fiert.

Cand se simte telina moale eu o scot afara din oala.

Se adauga cartofii, care se fierb destul de repede.

Se scoate si afumatura, daca aveti ciolan afumat cum am avut si eu, altfel nu are rost:)
Dar daca e ciolan, se scoate afara din oala si se lasa putin la racit apoi se ia carnita de pe el si se pune in ciorbita.


Smantana ca sa nu se "branzeasca" o preparam astfel: intr-un bol se pune toata smantana care se foloseste la ciorba se adauga galbenusul de la un ou si se amesteca pana cand se omogenizeaza, apoi cu un polonic se ia din ciorba si se adauga incet peste smantana amestecand pana cand se incalzeste toata compozita cu smanatna din bol. Se pune smantana in oala amestecand.
Pana una alta au fiert si cartofiorii si am adaugat orezul fiert anterior. 
Se drege cu sare, piper, o mana buna de patrunjel si tarhon muuullt!:)
Se serveste calda acrita cu putin otet, dupa preferinte cu ardei iuteeee!



Pofta buna!
Laura
Share on Google Plus

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu